Inge Fära

Jag vet en som inte borde ha spelat internmatch mot IBK igår. Efter att ha skjutit 45 skott i täck och ett i ribban fick jag stappla av på grund av lätt utmattning i slutet av matchen. Jag är mycket sällan sjuk, säger jag att jag har feber kan man oftast räkna med att jag ljuger för att få lite sympati. Men nu har jag varit förkyld i veckan och var väldigt slö igår. Men idag är det bättre!

Innan jag lade mig bakom sargen och dog ett litet slag hann jag se
A.Lo. genomföra en av de mest fantastiska finter jag någonsin sett. Det var innebandypoesi i sin mest rena och pura form. Jag letar fortfarande efter hakan som jag tappade. Värt att fortsätta en säsong till för att lära mig den.

Och efter att ha sett Pia Sundhage i SVT:s morgonsoffa i veckan har jag insett att hon är min drömtränare. Klok, inspirerande, närvarande och klyschigt nog hård men rättvis. Och dessutom villig att utvecklas som tränare. När hon sa det där om att helheten måste fungera för att en spelare ska kunna prestera så föll jag pladask. Det är annat än att komma till Torpahallen efter en dag i depressionens tecken och höra att man ska "rycka upp sig", "det är lättare om du log" eller "man måste släppa allt annat". Så talar folk som inte ens vill förstå. Men det sa Sundhage att hon vill börja göra.

Heja Pia!

För den som vill ha en tydlig förklaring av serieförändringen inför nästa år; klicka här. Tack Södra D. Ett annat bra inlägg har Aset skrivit här. Det skulle kunna vara jag som skrivit. Jag är en av dem som alltid varit lite för dålig för eliten men mina lag har alltid varit i toppen av ettan. (Vunnit ettan tre gånger men förlorat lika många kval.) En serie mellan eliten och ettan hade passat mig perfekt för fem, sex år sedan. Kanske är de tre ettorna nästa år en förbättring, men jag tror'at när jag ser'at. 

Nu: Hälsodryck, ingefära är så äckligt men bra. Sedan: Hela Hälsan. Eller Hela Hälsenan som jag säger. Eller Hela Hälsingland. Å, ska lyssna lite på Horgalåten nu tror jag.

Stopp! Sluta skriv.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Å jag bara älskar att du skriver långa inlägg! De korta är ju visserligen fantastiska de också.



Jag är ju så nyfiken på dendära finten som alo gjorde. Får man se en repris på den på tis måntro?hoppas!

see you then.

adios!

2010-03-14 @ 18:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback