mysipysi


Jag gillar att åka på historiska utflykter med charterbolaget när jag är utomlands. Jag blir visserligen lätt åksjuk under bussfärder men det är så himla mysigt att skumpa igenom någon öken eller längs en slingrig besrgsväg medan reseledaren berättar långa historier om platsen vi ska besöka.

När morsan och syrran och jag var i Israel för många år sedan åkte vi nästan bara på utflykter. Och kan tänka att det fanns mycket att berätta när vi var på väg mot Jerusalem, Masada, Döda havet och inte minst genom Sinaiöknen till Kairo. I Mexiko för två år sedan hade vi en gööörtrevlig guide som hade en göörhärlig röst och det var supermysigt att slumra till emedan han berättade om Mayakulturen.

Nu ska Magnus och jag snart till Egypten och såklart blir det en tur till Kairo igen. Jag har stora förväntningar på bussturen.

För övrigt har jag stora förväntingar på hela resan. Vi har verkligen lyxat till det för att fira att gubben fyller 30. I ♥ All inclusive. Om man bortser från att jag kan känna en viss vit skuld över att jag som ljushyad västerlänning lyxreser till ett fattigare land och låter infödingar passa opp på mig (Afrika i år, och ännu värre var det i Mexiko där hotellet var fullt av rika amerikanare och servitörerna hette Pablo, Carlos och José), så är all inclusive the shit.

 


Även Magnus älskar historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback