var dag är som en gyllne skål till brädden fylld med...

...skit.


Höhöhö.


Jag vill inleda detta inlägg med att jag inte tittar på Svenska Hollywoodfruar. Jag brukar generellt, i sann dra alla över en kam-anda, förkasta produktioner signerade trean, fyran och femman. De ger mig intet. Men jag har inte undgått Maria Montazamis
läppstiftsberoende.

Sedan jag köpte ett läppstift från H&M:s egna skönhetslinje har jag fått förståelse för Maria. Stiftet är i den blygsamma nyansen Barely there, nästan ingen färg alls alltså. Och jag fyller på hela tiden. Det kan vara ett tecken på att H&M:s egna skönhetsprodukter inte håller speciellt bra kvalli. Eller ett tecken på att läpparna blir hemskans lena och goa. Och utan det känner jag mig exponerad och naken.


På tal om att sjunga låttexter lite hejsan hoppsan; så får jag ofta Celine Dions gamla 90-talshit Pour Que Tu M'aimes Encore på huvudet. Jag kan inte franska men anser mig vara bra på språk och kan fortfarande sjunga hela texten. Då, 1995 eller 96, när låten spelades på radio hela tiden, hade man inte internet så som idag, och det var inte lätt att komma över texten för att se vad det var för rappakalja som hon sjöng. Nu vet jag ju, och är bättre på språk än då, men det går inte att lära denna gamla hynda att sitta och det blir fortfarande min egna franska, härmandes ljuden utan att veta att det är ord, när jag sjunger den i duschen. Senast igår.

Schekompli to lö månd, schebiäncompri mersiii, resonable novå, setasiparisi-ii-ii-i. Cölöschåsåschasche, kölöflö a flanäää, kölatradava, setölötådava. Kösötoosapelaas, läs amor asi paaas. Il faku ty sasch.

Bäääjbiii.



Kommentarer
Postat av: Josse

Haha, har en egen fransk version av denna låt oxå! Det är ungefär som Ken Lee =)

2010-03-19 @ 13:15:57
Postat av: Lisa

haha! underbart! jag förstod precis...

2010-03-19 @ 13:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback