veckans klyscha

Jag som har idrottat i tusentals år har hört dem alla. Och jag är så trött på't. Det finns nog inget som en tränare eller lagkamrat kan säga som jag inte hört förut. Veckans klyscha är "Om jag gör någonting så vill jag göra det till 100 procent".

Och sedan följer oftast att det är osäkert om den som sagt dessa bevingade ord verkligen kan ge 100 procent just nu, eller nästa säsong, och därför kanske ska avsluta sin karriär eller ta time out (som är en annan klyscha vilken jag kräks varje gång jag hör).

Senast är det den annars så älskvärda Anja Pärson som drog fram den gamla hundraprocentarn efter bradgbronset (BB): Alla som känner mig vet att jag inte kör 80, utan 110 procent.


Om jag ska spela innebandy nästa säsong så kan jag till 100 procent säga att jag inte kommer vara 100 procent hela tiden. Jag kan ha huvudvärk, vara dålig i magen, ha nytt blad på klubban, irritera mig på tränaren, ha ont i hälsenan, und so weiter. Men det är klart att jag alltid ger det man har just den dagen. Men dra fram snacket om 110 procent igen och jag tar mitt pick och pack och blir noll procent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback