en minirevolt

I natt drömde jag att våra tränare ville att jag skulle ha starkare linser. Jag ser ju extremt dåligt, EXTREMT dåligt. -8 har jag i styrka på linserna. -8,5 på glasögonen. Ni som går till optikern ofta vet, att trots att optikern lever på synfel, så blir de ganska glada när man antingen förbättrar sin syn eller i alla fall inte har försämrat den sedan förra besöket. Efter att stadigt ha försämrat min syn under uppväxtåren har jag nu legat på åtta i flera år vilket alla inblandade är nöjda med.

Så när Sivan & Co kom med en halvårsförbrukning linser med styrka -10 blev jag ganska asförbannad. De tyckte väl att jag skulle bli bättre om jag såg bollen i superduperskärpa.

Jag analyserar denna mardröm som en dold protest mot tränarna.

Jag har inte orkat bry mig eller förfärats av de fyskrav vi har fått i år. Det är ju görbra att vi ska vara ordentligt vältränade när vi spelar i näst högsta serien. Det har jag ju alltid eftersträvat. Hurra för fysprofilen!

Men att vi ska köra statisk magträning genom flera minuter i plankan, det håller jag inte med om. I en lista över rätt bra saker som vi ska klara av så gömmer sig denna fadäs. Om man ska vara snabb på plan så ska man ju ha goa, explosiva magmuskler. Inte statiska. Kolla på hundrameterslöparna och hur de jobbar med magen. 

Drömmen var nog en protest mot detta. Jag är liksom egentligen pyttelite upprörd och någonstans måste det få uttryckas och det blev en irriterad dröm.



Men mer än så orkar jag inte bry mig faktiskt. Jag börjar bli för gammal.


P.S.
När jag var ett riktigt kent-fan så hette jag revoltIX på forumet på kent.nu. Revolt nio alltså. Vilket var en blandning av en bra kentlåt och min bästa siffra. En parantes i mitt liv bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback