varvet

Mamma och jag var på da Vinci, Rafael och Michelangelo-utställningen på Eriksberg idag och råkade springa på Göteborgsvarvet utanför Eriksbergshallen. Fasen vad mycket folk!

- Om man står här och tittar en stund lär man ju se en del som man känner igen, sa mamma.
- Va? Det tror inte jag. Jag känner inte till någon allas som springer i år, högg jag av snabbt och tyket och fortsatte lägga ut om att folk man känner inte alls springer blablabla.
- Jo, men folk från kommunen eller som man känner igen i alla fall, försökte mamma.
- Näää, sa jag.

Precis då lufsar en kille från Älvängen som jag gått i parallellklass med sedan dagis förbi. Och strax efter kommer min granne, före detta lagkamrat och innebandykollega Valentina piggt studsande på asfalten.


Fan. Morsan har alltid rätt.


Utsällningen då? Nja. Lite tråkigt. Det var ju mest om dessa tre fantastiska renässanskonstnärer än av. Många reproduktioner och kopior och få originalverk. Har man nyligen varit i Rom så var salen med Skolan i Aten eller Sixtinska kapellet inte så vidare värst mö att hänga i granen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback