Heja public service

112590-489

Jag har hört många som påstår att de inte tycker att tv-licensen är värd att betala för de tittar aldrig på SVT ändå. Det tycker jag är synd. Jag pushar inte för att man ska betala tv-licensen, de som gör det är ju himla bra människor, utan jag vill slå ett litet slag för public service. De gör bra program som framför allt har kavlité.

Mitt i naturen gick precis. Jag fick se fantastiska bilder som tv-teamet lyckata fånga. Under en kväll hade de turen att se björn två gånger. Och fånga på film hur en räv lyckades skrämma bort en björn. Är inte det bra mycket intressantare än att lyckas fånga när Big Brother-idioterna pippar? Sedan kan man ifrågasätta mycket som har hänt på SVT de senare åren och deras kraftiga nerdragningar i personalstyrkan.

Robinson var bra de första åren med SVT. Så fort TV3 tog över blev det riktigt ointressant. Jag skulle slopa TV3 om det inte vore för Simpsons som jag måste se varje dag.

Packat och klart,
Kobra, Anders och Måns, Ernst Kirchsteiger, Per Sinding Larsen, Vetenskapsmagasinet, Faktum och trevliga Fråga doktorn. Det är tv man mår bra av.

Bilden föreställer Svenne Banan som är Faktums tittarombudsman. Kolla på Faktum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback