Powerkläder

image1323

Maktens kvinnor på omslaget till tidningen
Fokus.


Gudrun Schyman och Susanne Ljung sa några bra grejor i P1:s modeprogram Stil idag. Programmet handlade om hur kvinnor med makt klär sig.

Gudrun berättade att hon, när hon blev partiledare, stack ut inom Vänsterpartiet eftersom hon inte klädde sig i den vanliga vänsteruniformen där kvinnor aldrig bar kjol och högklackat.
- Jag klädde mig så som jag ville se ut och som jag trivdes med.
Att jobba feministiskt står inte motsättning till ett modeintresse. Och man behöver inte se sig som ett kuttersmycket till en man för att klä sig lite fint.

Härligt att feministen över alla feminister liksom kan fastställa att kläder inte handlar om att tjusa män utan att känns sig bekväm med sig själv.


Kommentarer
Postat av: Johan

På ett tidigare jobb blev två kvinnliga kollegor kallade för just kuttersmycken av vice vd:n. De sa upp sig.

Postat av: Åsa

Bra gjort, tråkig kommentar av vice vd:n.

2007-04-20 @ 13:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback