Shoppat

Min bokhylla är aptråkig just nu så jag gjorde en betsällning från Adlibris igår:

Universums änglar av Einar Már Gudmundsson
Fick Nordiska Rådets litteraturpris 1995. Måste vara bra.

Beatlesmanifestet av dito.
Uppväxtromantik.

Konspirationen mot Amerika av Philip Roth
Jag har varit sugen på Roth i flera år, nu ska det äntligen läsas något av honom.

Dödens kemi av Simon Beckett
En kollega på jobbet som brukar tjöta böcker med mig tipsade om Dödens kemi. Den ska vara lite barockt äcklig och jag gillar när det drar åt barocken, skräck och lite naturalism. Zolás Therese Raquin och Poes skräck var favvosar förr. Är han släkt med Samuel?


Kommentarer
Postat av: Helena

Härligt med nya böcker, j har en hel hög här som
j ska försöka att läsa, det är ju det där med tid :(

Postat av: Sassy

Jag älskade Therese Raquin när jag läste den på gymnasiet, men sen har det inte blivit av att jag har läst om den. Dumt.

2007-08-17 @ 19:22:09
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback