Modebloggen, en kanal för narcissiter?

Min mor  tipsade mig om ett samtal kring blogg-fenomenet som ska hållas ikväll på Trappan i Göteborg.

Bloggen: narcissism, hot eller demokratiförstärkare?

Det ska debbateras kring hur journalister ska ställa sig till bloggar, huruvida de är bra källor och hur säker ryktesspidning via bloggar är.

Jag ska inte dit men det är ett intressant ämne. Speciellt modebloggar ligger i riskzonen för narcissism. Visst är dagens outfit en källa till inspiration men kom inte och säg att det inte också handlar om att man vill få beröm och smicker.

MedieTrappan är ett journalistiskt nätverk bestående av bland andra Publicistklubben Väst och JMG Göteborgs universtet (min skola).


Kommentarer
Postat av: Mary

kunde inte hålla med mer!

Postat av: Thina

Hmm JMG.. känner du möjligtvis Jenny wiik då? Doktorand på media och kommunikation c. Tror att hon handleder b och c-uppsatser..

2007-02-21 @ 13:58:18
Postat av: Åsa

Hm, det namnet känner jag inte igen. Men vi har ganska lite med media och kommunikation att göra.

2007-02-21 @ 15:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback