Suck

I staden Kisangi i Kongo är 60 procent av våldtäktsoffren som hamnar på sjukhus mellan 11 och 17 år gamla. Så rapporterar Ekot idag.

Samtidigt ger sig en skådespelare in i kampen om vem som ska bli USA:s nästa president. Fred Thompson seglar upp som nummer tre bland de republikanska kandidaterna i opinionsmätningarna.  Han är tydligen motståndare till både abort och strängare vapenlagar.

Och i Sverige kräver kända politiker som Thorbjörn Fälldin och Alf Svensson att samkönade äktenskap inte ska tillåtas. "Ett biologiskt faktum att homoäktenskap är fel? 
Inte konstigt att man tappar gnistan ibland.

Kommentarer
Postat av: Anders Fredriksson

Jag läste det där om äktenskapet. Om den här synen på äktenskapet är/blir förhärskande så skulle jag efter alla dessa år vilja skilja mig från min fru och ingå partnerskap med henne istället.
De är rädda för att folk från andra kulturer inte ska förstå, att barnen inte ska ha det bra - men det är ju dom själva som sprider giftet.
Och att det som de skriver kränker t ex homosexuella som skaffat barn skiter de tydligen också i.
Kan inte det här tända lite gnistor?

Postat av: Åsa

Jo, det tänder gnistor. Men först blir jag bara så trött att det förekommer såna tankesätt idag, 2007.

2007-06-01 @ 11:12:31
Postat av: Björn

Artiklen var dåligt skriven och argumenten att barn bara kommer till i ett äktenskap är ju helt befängd och visar på en stark okunskap.
Om nu äktenskapens syfte är att avla barn hur ställer sig dår artikelförfattarna till de barnlösa gifta hetroparen? Ska deras äktenskap ogiltigförklaras?
Naturligtvis är det så kallade kristna värderingar som ligger bakom artikeln. En djup räddsla att vi som är homos ska få samma värde som hetros.
Men jag undrar: På vilket sätt gör det era äktenskap mindre värda om jag får samma rättighet?
Dessutom är flera av undertecknarna företrädare för den svenska fundo- kristendomen, Mikael Oscarsson är Livets ords kandidat i Riksdagen samt Yvonne Andersson, Pingtkyrkans.
Dom är naturligtvis invalda som Kristdemokrater men deras agenda styrs av deras församlingar.
Religion och politik ska inte få ingå äktenskap som i KD, det är en sak som är klar men att vi homos ska få det ser jag som självklart.
Rätten till homoäktenskap finns redan i flera Amerikanska delstater, Kanada, Sydafrika, Belgien, Nederländerna och Spanien för att nämna några.
Lika värde är lika rätt!

2007-06-01 @ 11:43:40
Postat av: Åsa

Väl talat

2007-06-01 @ 15:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback