Then why is he making out with Satan?

Denna vecka uppmärksammas böcker som blivit bannlysta från t.ex. skolbibliotek i USA.  Böckerna har upprörande innehåll som homosexualitet eller olämpligt språk. Toni Morrison har lyckats få böcker bannlysta och andra böcker som har bannlyst tidigare är Vredens druvor, 1984 och Flugornas herre. För att inte tala om stackars Harry Potter. Min bild av dumma, naiva, vita medelklassamerikaner blir bara starkare när jag hör sånt - att bannlysa böcker, tsk, tsk, tsk.  Det är ju sånt som förekommer i hemska diktaturer.

Ett annat kul exempel.

Kommentarer
Postat av: Emil

Man blir mörkrädd, visst blir man.
Såg en dokumentär för ett tag sedan, hette Bibellägret eller nåt sånt, handlade om ett kristet läger för barn. Bilder på när barn skrek och grät av gudsuppfylld lycka (!) varvades med den amerikanska lägerföreståndarens visdomsord:
"I mellanöstern tränar de sina barn till att bli självmordsbombare, så vi måste träna våra också m vi ska vinna det här kriget. Och vinner gör vi, vi sitter ju på sanningen"
Brrr!

2007-10-01 @ 13:22:39
Postat av: Åsa

Jag såg en del av den också. Jag trodde inte mina ögon. Det är för mig helt oförståeligt att man kan ha en äkta tro på den typen av verksamhet. Brrr, är rätta ordet.

2007-10-01 @ 14:48:11
Postat av: Sassy

Haha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Och jag förundras över att såna människor över huvudtaget existerar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback