Hej då tristess

Den 30 veckor långa drive som Expressen och GT kör just nu för höja höglitteraturtemperaturen (jösses vilket ord, jag älskar att hitta på egna ord) är lite kul men känns vattnig. Listan över  böckerna är tråkig, jag hade gärna bytt ut en del titlar. Typ var är de kvinnliga författarinnorna - har Bonnier inga? Bland mina favoriter på Expressens lista finns Bonjour tristesse, Dvärgen, To kill a mockingbird och Nässlorna blomma.

59 kronor är ganska billigt, men kolla först om boken inte finns billigare i pocket hos Adlibris eller Bokus eller nån annan näthandel.

Jag gjorde det stora webtestet av hur litterär jag är. Många av frågorna handlade om andra saker som vem som spelade Woolf i filmen Timmarna eller vem som spelar huvudrollen i nån tv-serie och det var ju inte så litterärt men jag fick många rätta svar ändå. 27 av 28 för att vara exakt. Det betyder, antar jag, att jag är ganska litterär.


Kommentarer
Postat av: Sara

Oj, grymt att du bara hade 1 fel... Jag fick 21 av 28. Det var svårt...
Och som sagt alldeles för mkt filmfrågor! irriterande!

Postat av: Åsa

Hade det varit rena litteraturfrågor hade vi haft alla rätt liksom. Jag tror jag hade tur på några, typ regissören, där gissade jag.

2007-09-13 @ 13:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback