Always fake it

Fy fan vad jag mår illa av merinoull-reportaget. Djurens rätt och PETA jobbar redan med att försöka förbättra behandlingen av fåren, det känns bra. Men hur mycket ger egentligen en demonstration utanför Australiens ambassad? Jag önskar att det var politiskt korrekt att skjuta av de människor som utför illdåden.

Det jag kan göra, som liten, ensam människa, är att alltid leta efter etiskt tillverkade varor. När det gäller kläder så väl som matvaror. Problemet är att det är så otroligt enkelt att inte bry sig och ta den enkla vägen ut. Jag stillar i alla fall mitt samvete med att vara en oaktiv medlem i SNF, Amnesty och Djurens rätt. Bra jobbat, Åsa...

Kommentarer
Postat av: Linn

ush ja det är väl hemskt, jag och min sambo satt och pratade lite igår om vad man skulle kunna göra för att stoppa det, men så länge man konsumerar så tillverkas det tyvärr på sånt sätt, i alla fall i två år till innan de skulle förbjuda det! Hemskt...

Postat av: Åsa

Jag kan bara inte förstå hur man kan göra plåga något levande så.

2008-02-25 @ 22:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback