Minnena ser mig






112590-2120

Snyggaste byxan just nu. Med snyggaste, brandgula skorna. En skön tischa. Med snyggaste tvättmaskinerna. Det är liksom poesi i sig. Ungefär som det här:





En junimorgon då det är för tidigt
att vakna men för sent att somna om.

Jag måste ut i grönskan som är fullsatt
av minnen, och de följer mig med blicken.

De syns inte, de smälter helt ihop
med bakgrunden, perfekta kameleonter.

De är så nära att jag hör dem andas
fast fågelsången är bedövande.


Tomas Tranströmer

Kommentarer
Postat av: Sassy

Byxorna ser jättefina och sköna ut!!

Trevlig helg!

Postat av: Åsa

Tack, det är de också.

2008-02-18 @ 10:32:23
Postat av: Mothersvea

ah vilka sota foton!

2008-02-22 @ 17:40:15
URL: http://mothersvea.wordpress.com
Postat av: Åsa

tack

2008-02-22 @ 20:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback