Att EU eller inte EU


Ska man rösta på Mp så bör man nog sluta handla på postorder (transporterna tänker jag på här). Jag har gjort ett avvecklingsprogram åt mig själv. Eller avvänjningsprogram kanske jag ska kalla det.
Sak samma. Här är bara klänningen postorder, allt annat är köpt på riktigt.





Miljöpartiet ska rösta
om huruvida de ska ta bort sitt krav på utträde ur EU eller inte. Om kravet försvinner från partiprogrammet seglar Mp upp som det parti som jag förmodligen kommer att rösta på 2010. Jag tycker att det är orimligt att ha ett sådant krav och vill att vi ska vara med i EU. Miljöpartiet behövs i EU dessutom. En stor sammanslutning som EU har större möjlighet att göra något åt klimatförändrinagrna än vad vi skulle ha som ensilkt land utanför EU. Jag hoppas att Mp tar bort sitt krav.

Kommentarer
Postat av: Emil

Jag förstår inte Åsa. Tror inte att postorder är så otroligt mycket sämre ur ett livscykelperspektiv.



Fabrik - Grossist - Affär - Ditt hem



kontra



Fabrik - Postorderfirma - Ditt hem



Visserligen åker du säkert kollektivt hem från affären, men det gör ju faktiskt ditt paket också. Om man allokerar postens transportpåverkan per försändelse, och inte per vikt, så kan jag inte tänka mig att miljöpåverkan blir större vid postorder, snarare mindre.



Till sist så vill jag kommentera Mp: De skulle få väldigt mycket mer röster om de inte satt i knät på S. En röst på Mp är en röst på S-regering, och många vill inte tillbaka till bidragssamhället.



Oj, de spelar Van Halen - Jump på radion, måste gå.

2008-05-24 @ 11:31:43
Postat av: Emily

Himla snyggt var det hur som helst :)

Postat av: Åsa

Emil: Jag förstår ditt resonemang. Jag ser bara framför mig hur mina paket åker lastbil fram och tillbaka från Borås och att det inte är så himla vänligt. Det handlar väl genetligen om att sluta med allt som har med onödig transport/konsumtion att göra.



Emily: Tack!

2008-05-24 @ 16:14:06
Postat av: Sassy

Sicken söt kjol!

2008-05-24 @ 18:21:29
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack, det är slutet på en klänning dock

2008-05-24 @ 20:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback