tatuerade hus och kristen potatis


Jag måste motvilligt erkänna att jag blev isnpirerad av en av de stora
modebloggarna igår då
jag blev påmind om en grå kavaj med svart foder som hängt i min garderob ett tag. Jättefint
loppisfynd som rusade upp till förstaplatsen på kavajlistan
.




Dollar, dollar, dollar,
doll, dull, dull.
Priser, som variera,
glittra likt kristall.
Vid en disk på gatan
kan man köpa allt
från skära lakan
till broscher av salt.

Här var det luftkonditionerad luft, reservöron, pressad råttsaft, rökta indianskallar, uppstoppade supmagar, bilblommor, kattpip, mekaniska orglar, oljeslott, tomatblod, gammal glass, negerögon, bacillskräck, hemlagad mat, begagnade böcker, mumier, fågelblixtar, stenbyxor, vänlighet på flaskor, annonstyfus, kokt bil, råa rån, tatuerade hus, amerikanska snöplogar, pliktpaket, bränt höns, flyplanstårta, saltad rök, kristen poatis och en korg med pistoler. Mina damer och herrar!

Loppmarknad av Bo Setterlind

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback