kval 2010

Jag har fortfarande inte ens bestämt vilken sida jag ska stödja i valet i år. Jag kommer dessutom vara i Polen på valdagen så jag måste poströsta i förtid och därmed bestämma mig ännu tidigare. Valkval!


I Valbarometern på SVT:s hemsida fick jag högst på

Feministiskt initiativ (yes!)

och


trumvirvel


Sverigedemokraterna.


Hur fasen går det ihop? Mest vänster och mest höger. Det går inte ihop. När det gällde samtliga andra partier så sympatiserade jag ungefär lika mycket med alla. Ingen stack ut varken neråt eller uppåt.

Nä. Jag känner mig förvirrad.

Med föräldrar som växt upp på landsbygden var vårt hem ganska centervridet. Hemma användes "sosse" nästan som ett skällsord.
Men nu lutar det år att jag ska rösta på just sossarna, ett parti som jag aldrig trodde jag skulle gilla. Jag menar heja svettiga Bodström!

Men jag kan lika gärna kryssa Gudrun eller Andreas Carlgren eller Marit Paulsen.

Ja, ni hör.

Valkval, baby.


Kommentarer
Postat av: Emil

Tjena! Gött att du är tillbaka!



Jag har också haft lite kval. Inte så att jag väljer mellan extremhögern och extremvänstern, men jag vill lägga lite tanke bakom mitt val.



Det JAG gjorde, och som jag verkligen kan rekommendera, var att surfa in på partiernas hemsidor och läsa lite om deras politik, dvs. vad de verkligen vill. Vad som händer i media nu är ju ändå ingenting att bry sig om*, det är bara valfläsk.



Ha det fint!



E.



* men visst är Svett-Thomas rolig!



PS Varför går du och lägger dig kl 21? Går du upp kl 04? EB

2010-08-24 @ 09:42:11
Postat av: Åsa

Jo, det är ett bra tips. Men jag tycker fortfarande att det är svårt att sålla i informationen för att få fram vad jag själv verkligen håller med om och inte. Vad vill man egentligen?



Jag lägger mig 21 för att jag har ångest varje kväll över att jag måste gå upp nästa morgon. Jag är i regel ganska morgonpigg men att tvingas gå upp när man inte känner sig utvilad är en hemsk känsla. Speciellt om man ska till nåt trökigt jobb. (Har många exempel från tiden på Volvo:))



Jag är även lite hysterisk och lite tantig.

2010-08-24 @ 10:28:44
Postat av: Josse

Jag är tydligen Miljöpartist =)

2010-08-24 @ 22:37:16
Postat av: Mika

och jag röstade på pensionärspartiet i kommun-valet 2002, för mitt första intryck av mölndal var att det fanns himlans massa gamlingar.. Nu är man i Lund, och staden återigen fyllts av stockholmsbrats efter sommaruppehållet... fast jag tror nog att jag ska tänka till lite extra..

2010-08-25 @ 00:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback