i Åsa






Vi var i sommarstugan i helgen. Vädret var så dåligt att man ville kräkas men det rörde inte Roy i ryggen när han fick syn på havet i fredags. I storstövlar, regnjacka och golfparaply kämpade jag mig ner mot stranden i spöregn och vind, med Roy långt bakom mig, nosandes och kissandes på allt som han inte fått nosa och kissa på sedan förra sommaren. När jag kom ut på sandbanken innan stranden vände jag mig om och fick se en vilt galopperandes golden retriever komma mot mig. Han hade upptäckt att vi var på väg mot vattnet. Skuttandes genom den stinkande tången och så ut i vattnet - inte djupare än till magen för simma vågar han inte. Och så stanna till och inte riktigt veta vad han ska göra med allt detta VATTEN som ligger för hans tassar. Ner med nosen under ytan, upp och frusta, och så tillbaka för att nosa i tången.

Inte kunde jag fortsätta att förbanna sommaren när den visade sig från sin sämsta sida när jag såg en så lycklig hund.

Kommentarer
Postat av: Josse

Söt =)

2010-06-14 @ 20:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback