nu fick jag vatten på mitt kuvert

Jag har en veckokalender på skrivbordet här på mitt tillfälliga jobb. Vid varje vecka finns ett ordspråk, bevingat ord eller citat från någon känd person. Sedan mars har jag inte fått ett enda klokt ord att ta till mig. Det är så jäkla dåliga, intetsägande och dumma grejer som står i kalendern, va.


Framgång är inget du jagar efter. Det är något du attraherar med den person du blir.
Jim Rohn


Äääh? Va?


Små stjärnor lyser också i mörkret.
Finsk ordspråk

Jo. Det är så sant, så sant. Men inte lika starkt som stora.


Nya vänner är som nya skor. Man går bäst med de gamla.
Danmark

Bara att ange "Danmark" som källa känns vagt. Och nej. Jag kan gå jättebra med nya vänner också. Det stämmer inte alls plus att det säger ju inte vad nya skor är. Bara hur gamla är.

Och så den sämsta:

Skratt är vackert. Du är vacker. Vackrast är du när du skrattar.
Anonym

Måste varit en anonym förstakluddare som skrivit en skitdålig dikt till sin fröken. Hur sker urvalet till dessa almanackor egentligen?

Det finns så många floskler och plattityder i världen. 

Urk.


Bättre ord
här.


Kommentarer
Postat av: G.

Samma kalender...har dock hittat en jag gillar....kolla vecka 34! ;)

2010-06-21 @ 14:49:00
Postat av: Åsa

Okej, om det ska vara nån så ska det vara vecka 34.

2010-06-22 @ 09:02:25
Postat av: Emil

Haha!



Kunde inte låta bli att kolla min egen. Ramlar på en massa klassiker med en gång. Bäst hittills:



"Ett påbörjat arbete är till hälften avslutat" Spanskt ordspråk



För det första: Fråga alla som varit med i "Arga Snickaren" om det är så?

För det andra: Någon förvånad att det är ett spanskt ordspråk?

2010-06-22 @ 11:23:12
Postat av: Åsa

Haha! Jävla lata spanjorer! För det tredje: Kom hem och kolla hur det gick med "storstädningen" hemma hos oss i helgen. Häften avslutat i alla fall, tänkte jag när jag slog i tån i dammsugaren imorse.

2010-06-22 @ 12:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback