psykoanalys '10

Igår sändes ett inslag på P1 om den stora arbetslösheten bland unga vuxna. En kille i tidiga 20-åren sa så här om sin arbetslöshet:

Jag vet inte vad jag är kapabel till längre.


Det slog ner som en splitterbomb i mitt bröst. PRECIS SÅ ÄR DET! Jag har ju ingen koll alls på vad jag är bra på längre. Man tror att man suger på det mesta faktiskt. Uttalandet ledde till en del rådbråkning inom mig och jag kom fram till följande lista över saker som jag inte tror att jag kan längre och som jag tror att jag hade haft bättre självförtroende kring om jag haft ett fast jobb och inte varit iskall på arbetsmarknaden:

- spela innebandy
- laga god mat
- vara en bra kompis
- vara en bra värdinna
- vara social
- räkna matte
- köra bil
- gymma
- löpträning
- skriva
- rita och måla (vilket jag inte ens gör längre, det blir ju så fult)
- kläder och mode
- söka jobb
- arbeta hårt.



Kommentarer
Postat av: abbe

Undrar dock när man får smaka på den goda maten som du kan laga?? : ) PÖZZ PÖZZ

2010-06-16 @ 10:19:12
Postat av: Jasse

Lägg ner! Du är bra på allt det där. Tänk: "Jag kan göra allt som alla andra klarar av, men lite bättre" Då jävlar finns det inget som kan stoppa dig. Haja vilken skön känsla.

2010-06-16 @ 23:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback