Maude?

Min mamma är lokalpolitiker för centern. Det är ju valår och jag går sannerligen i valet och kvalet om jag ska rösta blått eller rött. Jag är absolut inte moderat men tycker att Reinfeldt är den mest stabila av våra partiledare. Men att rösta på alliansen är egentligen uteslutet för en som röstat vänster och feministiskt initiativ tidigare. Jag försökte diskutera valet med morsan:

-Blir du besviken om jag inte röstar för alliansen?
-Ja det är klart jag blir.
-Grejen är att jag kanske gillar Reinfeldt bättre än Mona Sahlin. Fast det hade ju varit asfräckt att äntligen få en kvinnlig statsminister.
-Jo men det får du ju om du röstar på centern.


Snap!

Kommentarer
Postat av: Josse

Åh, nu längtar jag efter ett nytt inlägg!

2010-03-31 @ 11:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback