Lördag

Under det ljusa halvåret önskar till och med en inbiten innebandyspelare att jag spelade fotboll. Gräset doftar så gott och solen värmer så skönt. Idag var jag på seriepremiär i division fyra och såg Skepplanda åka på stryk av Fåglum. En ganska dålig match. Jag hade aldrig gått på den matchen om jag inte fått uppdrag av Alekurien att skriva om den men det är ändå härligt att se hur idrotten sysselsätter och berör så många. Då menar jag inte elitlagen utan taskiga lag i lägre serier ute på landsbygden. Det har sin charm att spela på en studsig graäsmatta berdvid en hembygdsgård och en  liten fors dit bollen sköts några gånger och seglade iväg mot nya äventyr.

Nu ska jag gå ut och springa, suget efter innebandy har inte dött inom mig ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback