Nya namn i sikte

IBK Göteborg
Göteborg Östra IBK
Härlanda IBK Göteborg
Östra Göteborg IBK
RB 07 IBK


Namnförslagen till den nya förening som bildas när
RBK Göteborg och Björkekärr slås ihop har kommit. Jag gillar det där med Östra Göteborg. Bortsett från att det finns en risk att bli ihopblandade med Östra SK från Jönköping. Den klubb där jag för övrigt svängde mina lurviga för några år sedan. Mycket öst på mig. 

RB 07 IBK känns lite twenty years ago. Jag gillar inte riktigt bokstäver tillsammans med årtal i klubbnamn. HV 71 - hur sexigt är det egentligen? Och vart tog NB 87 vägen? Då är 0302 IB roligare till och med. 

Nä, det får nog vara med ett Göteborg i namnet. Jag ska rösta på Östra Göteborg eller Härlanda.

***

En annan förening som ska byta namn är IBK Åsa, Magnus och Roy.  Idag har jag fyllt i papprena för att byta efternamn till min mormors flicknamn, Wall. Hoppas det blir godkänt.

Förändringens vindar blåser.



Kommentarer
Postat av: Malin

Haha fan va skönt att du är på min sida tjejen ;)

Postat av: Malin

Jo då jag är i valet och kvalet.. vet nte om jag ska behålla den men det är INTE för att jag inte tycker om den.. för att jag har en hängsel i korall från Gina ;) vad tycker du? Kolla.. nu när den sitter på :) tack för hjälpen!

2007-04-19 @ 22:00:28
URL: http://thisismyown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback