Poetry in motion

Som väntat blev det Kais Mora som tog elitserieplatsen från i vår kvalgrupp efter 5-5 mot Kumla. Det var de helt klart värda med tanke på deras inställning till elitspel och deras bländande diagonalpassningar. Kul för dem. Det är dessutom ett lag som har chans att få ordentligt med folk till sina matcher. Tänk oss i eliten - 35 betalande och min mamma.

På tal om diagonalpassningar så slog Hellgård en sådan till Delborn i semifinalen mellan Pixbo och Täby. Fan vad snygg den var, klockren, stenhård, lång och målgivande. Innebandypoesi.

Innebandymatte:

Kais Mora - RBK Göteborg 8-2
RBK Göteborg - Kumla 7-5
Kumla - Kais Mora 5-5
=

RBK är sämre än en nykomling i elitserien men bättre än elitserielag och också lika bra som samtliga.

Nä, allvarligheter och skämt å sido, det ska bli gött att börja springa och kämpa runt Härlanda tjärn igen.

Kommentarer
Postat av: Sara S

Mohaha, det var humor! Hmmm jag tror jag vet var du fått idén till att dra slutsatsen! Puzzzzzzz

Postat av: Åsa

Hehe, ja, jag kunde inte hålla mig borta från att kommentera det lite grand.

2007-04-10 @ 08:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback