2-2-1 is the shit

Nu börjar innebandysäsongen komma igång på allvar och snart kommer alla träningsmatcher som är både lönlöst och skitbra att dra slutsatser via. Först ska Båstad avklaras, vilket det gjordes i helgen, och sedan kan lagen liksom börja koncentera sig på säsongen. Att Båstad är så viktigt för många innebandyspelare i södra Sverige visar på att sporten fortfarande har en liten, liten Kalle Anka-varning över sig. För den som intre varit i Båstad och spelat Floorball open så kan sägas att spritracet på Peppes Bodega är det viktigaste sportsliga händelserna under helgen för de flesta, trots att det erbjuds spännande innebandymatcher mellan elitlag. Men men, det är kul att supa skallen av sig där nere, det är det.

Det är inte direkt knökat på
våra träningar men tempot är högt och målen flödar. Det är semestertider men jag kan känna en viss besvikelse gentemot mina lagkamrater som inte är där och inte tycker att det är lika kul som jag att spela. Plus att jag ibland kan bli ledsen eftersom det känns som att vi som är där inte är tillräckligt roliga och härliga för de som inte är där. Jag kommer till träningen för att många av lagkamreterna är så goa men det känner inte alla, uppenbarligen. Synd.

Från Båstad rapporteras att lagen i vår serie blandat och givit av sina insatser. Halmstad imponerade och Malmö provar 2-2-1. Kul att vi inspirerat. 2-2-1 is the shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback