En seger

Det var återigen en seger för alla idrottare när Kallur fick Jerring-priset. Jag var helt säker på att hockeymännen skulle få priset men nu känns det som om det finns hopp för svenskarna.

Nu läser vi visserligen att det var problem med telefonandet igår under röstningen men hon vann och det var kul.

En ensam ung kvinna mot ett hockeylag som liksom kan symbolisera den dumma, stora, buffliga mannen som gjort vår värld så illa. Ja, jag drog alla män över en kam där. Inte för att jag verkligen tycker att alla män är dumma utan för att illustrera känslan.

För mig som idrottat i alldeles för många år är det alltid en vinst när damerna går före herrarna.


Kommentarer
Postat av: Fröet

Det där med problem med röstning står det ju varje gång det är någon tävling! Undrar hur mycket det stämmer. Säkert nada!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback