Stormen tjöt knappt man hörde hans ord när han sa med självande röst till sin värd

Dagens skiva är Sofia Karlssons Visor från vinden. Morsans och min favvo. Fylld av guldkorn som Balladen om briggen Blue Bird av Hull - som man dock inte kan lyssna på på grund av svåra ångestattacker. Underbara Märk hur vår skugga gör Karlsson nästan lika fint som Thåström.  Frukostrast på en liten syfabrik på landet är urskön med en text om saker man inte ofta hörs besjungas. Och så fantastiska Jag spelar för livet. Å, vad jag älskar den sången.

112590-1593

Visor från vinden
Sofia Karlsson

Kommentarer
Postat av: Josse

Hej Åsa, sorry att jag inte svarat på ditt mess. Frida gjorde en jättebra träning i tisdags, synd bara att det regnade lite lätt (läs tokmycket!). Hoppas all planering går som den ska. Jag har lite bilder att skicka över till dig om du är inne på MSN på kvällarna. Vi synes! Kram

2007-07-04 @ 14:32:14
Postat av: Anna

Jag klarar inte heller av att lyssna på låten om Briggen Blue Bird. Den är verkligen jättefin men jag får tårar i ögonen bara jag tänker på den.

2007-07-05 @ 07:27:13
Postat av: Evelina

Så här några veckor i efterhand måste jag bara skriva en liten kommentar på den här skivan: I love den...

2007-07-23 @ 17:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback