Una película para mi

112590-2089


Idag har jag en skön dag för mig själv. Jag var på
filmfestivalen i förmiddags och såg den mexikanska filmen Bad habits (Malos habitos). En svart komedi om förhållandet till mat. Den bjöd på en del skratt men även tårarna brände vid flera tillfällen. Det är en bra film med många spännande bildutsnitt och kameravinklar. Från filmfestivalens hemsida:

Livfull regidebut om dåliga (mat)vanor, som knyter an till den mustiga latinamerikanska berättartradition man känner igen från litteraturens värld.

Trailer.

När man är själv får man betsämma allt själv och därför passade jag på att hyra ytterligare två filmer när jag inte har en man som står bredvid och inte alltid orkar med alternativa filmer.

Kommentarer
Postat av: hanna

svar: Självklart får du det!
Underbar bild. Låter som intressant film..fast den skulle nog ge mig välldans dåligt samvete för allt dumt jag äter..

Postat av: Eve

Så gott som jämt när jag stöter på spanska så hör jag din röst ringandes i huvet. Som igår till exempel, när jag slökollade på Once upon a time in Mexico (sicken rulle för övrigt). Hihi. Me-chhhi-co!

2008-02-03 @ 12:21:05
Postat av: Åsa

Och tänker alltid på dig och hur du härmar din kompis spanktalande mamma. Haha. Minnen...

2008-02-03 @ 19:26:21
Postat av: Sassy

Fina färger!

2008-02-06 @ 11:23:39
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback