500 kronor för en timma

- Varför har du inte hittat dig själv? frågade spådamen mig igår.
- Jag vet inte, viskade jag med en klump i halsen.

Hon öppnade sessionen med att säga att hon direkt kände mycket sorg och ilska inom mig. 
-Det börjar bra, tänkte jag bittert.
Sedan handlade mycket om min
far. Och att jag ska hitta mig själv. När hon skulle spå min vänsterhand var hon tvungen att stanna upp och tänka en stund vilket var rätt obehagligt. Det var tydligen många ovanliga linjer i mina händer. Usch, vi tror inte på spådom va?

Nåväl, karriärfrågan fick jag egentligen inget bra svar på annat än att jag ska hålla på med något konstnärligt. Det var inte helt fel att läsa vidare till något annat men konstnärligt var bäst. När hon nämnde att jag gillar kläder övertygade hon mig om att spåtanter regerar. Jag skulle även bli en bra psykolog eller hålla på med det som hon själv håller på med.
- Du har nära till det mediala, det syns i dina ögon, sa hon.
Så, nu ska jag bli spåtant.

Summan av kardemumman är att jag fick bekräftelse på att jag egentligen borde hålla på med något fritt yrke av konstnärlig art. Det visste jag innan. Journalist är väl något mer konstnärligt än byggingenjör. Men vi får se.

Kommentarer
Postat av: ina

så spännande! hur kändes det att hon kunde se saker om dig?

Postat av: Linda

Det löser sig, som kärringen sa...



Jag tycker lite synd om dig Åsa. Varför fundera så mycket. Du kan ju alltid börja läsa till ingenjör och är det inte kul är det ju bara att sluta. ...men om jag inte minns helt fel så hade vi ganska kul på Magnus lektioner.... Jag håller inte riktigt med spådamen. Ta i så fall med det konstnärliga in i den fyrkantiga byggvärden, jag tror de behövs fler som du där.

2008-05-23 @ 19:42:57
Postat av: Åsa

ina: det var obehagligt och spännande, jag vet heller inte om jag tror på det eller om spåtanter bara är skickliga bedragare...

Linda: Hm, bra tänkt. Tack, du är bäst Linda.

2008-05-24 @ 09:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback