Varför får jag inte på mig mina blåjeans?

112590-2268
Gammel bild.

I början av 2000-talet var jag under en kort period medlem på forumet på kent.nu. (Popochrockbandet Kent var mina idoler alltså.) Där kunde man diskutera allt, till exempel analysera Jocke Bergs knepiga låttexter. En tråd handlade om låten
Blåjeans. Jag, som inte var lika hysterisk som många andra kentfans och kan tänka mig att vissa textrader inte ska analyseras sönder utan bara är vackra ord, skrev en kommentar där jag trodde att låten helt enkelt handlade om att Jocke gått upp i vikt och därmed inte fick på sig sina blåjeans.

Lynchad, blev jag. Det var inte uppskattat att skoja om.

Då fick jag en insikt om att självdistans är en otroligt viktig egenskap här i livet.

Jag hörde på radion att Håkan ska gästa Kent under deras konserter i Strömstad och Helsingborg.


Himmelriket är här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback