Mossliket gör ett dödsryck så här i bloggtorkan

Vi talade om planering på träningen i tisdags. Att man måste planera sin vardag för att kunna träna och prestera så som en elitsträvande spelare måste göra. Och det är ju görbra för flera av våra yngre spelare borde ju spela i högsta serien inom några säsonger - om de vill.

Själv vill jag faktiskt erkänna att planering är en sak som jag är bra på. Allt är tydligen inte svart inom mig. Jag har alltid ätit bra, varit hysterisk med att få sova 8 timmar, inte supit skallen av mig varje lördag und so weiter.

Kolla på min frukost idag liksom: hirsgröt med linfrön, solrosfrön, valnötter, gojibär (I ♥ superfruits), banan och äpple. Och så fick jag plats med lite mjölk i skålen, fast jag gillar inte mjölk men annars hade det blitt litte törrt.

21.30 vill jag ligga i sängen, redo att sova. Det är lite svårt när träningen slutar 21.00, tur att jag bor en armlängd från hallen. 21.35 börjar The Office på Comedy Central och när det är slut 22.00 är det perfekt att släcka och söva. Just i tisdags sprack detta när jag zappade igenom de andra kanalerna och hittade Mosslikens gåta på Viasat History. Ett program helt i min smak.

Så tro't eller ej men just det där med planering känner jag mig nöjd med. Något måste ju även jag få vara bra på i denna annars så hårda värld.

Ikväll gör vi ett sista dödsryck innan juliuppehållet. Min hälsena har dock tagit time out, sjukskrivit sig och jag måste nog inse att jag bör vila den för att den ska sluta pocka på uppmärksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback