vårat gäng tre poäng

Dagens tränarklyscha: Det här är ingen social verksamhet.

Det är väldigt käckt att dra fram när man vill tuffa till attityden i laget eller för att förklara en oförklarlig bänkning.


Fast är är ju precis det det är.

Vem blir drabbad om vårt lag lägger ner sin verksamhet imorgon? Vi spelare, ledarna, kanske någon mamma som tycker att det är kul att kolla när dottern spelar. Från föreningens sida skulle man väl bli lite besviken att man inte klarade att uppnå målet att ha ett lag högt upp i divisionerna men mest skulle det nog svida att betala böter till förbundet för att man drar ut laget ur serien.

Vårt lands BNP påverkas nästan inte alls av de enstaka kronor vi drar in i biljettkassan. Vi är inget företag där 200 personer förlorar jobben om vi lägger ner. Spelarna får inga löner. Vi är inget herrfotbollslag som köper spelare för hundratals miljoner kronor.

Vi håller på för att det är kul att jaga platsboll och för att vi gillar varandra.

Om mina tränare läser detta så kanske de drar tillbaka det där kontraktet på ytterligare en säsong som jag gått med på att skriva under. Men jag är mest med i innebandyn för att jag älskar mina kompisar i laget. Innebandyn har gett mig bästa vänner, kompisar, bekanta, en man, diverse pojvänner innan honom och nu har jag ett tjejgäng som jag träffar några gånger i veckan och har kul med. Nästan varje gång. (Om vi inte har fys.)

Det är en social verksamhet.


Kommentarer
Postat av: Lisa

TRE härliga inlägg på raken att läsa..

2010-03-24 @ 11:58:12
Postat av: Åsa

Jag kör liksom intervaller när jag bloggar.

2010-03-24 @ 13:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback