kunskap lönar sig

När jag gick på mellanstadiet så pluggade jag in alla USA:s stater. Jag hade kartor där jag placerade ut dem på rätt ställe och lärde mig att rabbla upp dem. Det var ingen skoluppgift eller så utan rent nöjesplugg. För något år sedan kände jag att denna kunskap hade bleknat något i mitt minne och jag plockade fram kartboken och pluggade in det igen. Jag tävlade mot mig själv och tog tid på hur snabbt jag kunde placera ut staterna. Nöjesplugg i sin renaste form.

Igår, nära 20 år efter mitt första möte med den amerikanska geografin, fick jag användning för denna kunskap. Äntligen.

Vi provade på min favvospsort med innebandyn; frågesport.

Jag fick även användning för min supernördiga kunskap om Sveriges historia och regentlängd.

Kunskap är bra att ha, till slut i alla fall. Hör ni det kids? Stay in school!


Behöver jag nämna vilket lag som vann frågesporten?

Kommentarer
Postat av: G.

Kan meddela att jag har elever på gymnasiet som inte ens kan peka ut hela landet USA på kartan...suck ...man skulle varit din lärare och nerdat loss kopiöst! ;-)

2010-05-25 @ 18:24:15
Postat av: Åsa

Herregud, vad är det du skriver? Min förfäran bågnar.

2010-05-26 @ 11:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback