Mitt indiehjärta slår och slår och slår

Jag är så jäkla nöjd med att Sverige åkte ur Eurovision. Tråkigaste låten i år. Jag hejar numera på Turkiet. Halvrappandet i versen kanske inte är det fräckaste jag hört men jag gillar låten, speciellt introt.

Med sug efter bra intron gjorde jag en ny spellista i pådden: Intron.
Killing in the name of, New slang och Shoreline är givna i listan och annars blir det mycket kent. Joakim Berg är duktig på intron.

Beskyddaren - kent
Billie Jean - MJ
Dom andra - kent
Heartbeats - The Knife
Ingenting - kent
Ingenting Någonsin - kent
It must have ben love - Roxette
Klubbland - Håkan H.
Musik non stop - kent
Spökstad - kent
VinterNoll2 - kent
Visslaren -kent
Zombie - The Cranberries



Herre min je vad Sami Sirviö var sexig med gitarren när kent-konserten på Ringön drog igång i maj 2005. De inledde med 400 slag, och om det var något Depeche Mode-intro innan 400 slag gick igång. Anna Ternheim hade varit förband och kört sin fina version av Shoreline och när kent äntligen började spela bubblade det i bröstet och kroppen skrek av lycka. Det var en av de mest förväntansfulla och exploderande känslor jag upplevt när det vita skynket släpptes ner och Berg & Co. uppenbarades på scen. Och så Sami och gitarren i introt till 400 slag.

Mumma för själen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback